Loading...
Korzyści z szkolenia urzędników samorządów

Urzędnicy samorządowi często czują się przytłoczeni ciągłym zapotrzebowaniem na ich czas i uwagę. Poczta elektroniczna, poczta głosowa, odręczne notatki, a także wizyty osobiste - wszystkie te czynności wymagają w pewnym momencie odpowiedzi. W tym środowisku nie dziwi fakt, że liderzy samorządowi nie zawsze mają wystarczającą ilość czasu, aby szkolić pracowników w zakresie nowych technologii lub procesów - zwłaszcza jeśli już teraz mają oni problemy z nadążeniem za wymaganiami swojej roli. Jest to niefortunne, ponieważ szkolenie urzędników samorządowych może pomóc im w bardziej efektywnym wykonywaniu pracy. Jeśli ci pracownicy zostaną wyposażeni w umiejętności i wiedzę niezbędną do dobrego wykonywania swojej pracy od pierwszego dnia, przyniesie to niezliczone korzyści zarówno podatnikom, jak i samym pracownikom miasta. W tym wpisie na blogu zbadamy, dlaczego szkolenie urzędników samorządowych jest tak ważne, jakiego rodzaju szkoleń potrzebują i jak można podejść do tego zadania praktycznie.

Dlaczego szkolenia pracowników samorządowych są tak ważne?

Istnieje wiele powodów, dla których szkolenie pracowników samorządowych jest tak ważne. Należą do nich:

  • Zapewnienie spójności pomiędzy wydziałami - Kiedy pracownicy o różnych zestawach umiejętności i poziomach doświadczenia mają za zadanie dostarczenie tej samej usługi, rezultatem może być niespójność. Jeśli jeden pracownik ma większe doświadczenie niż drugi, może stosować różne metody w różnych sytuacjach. Na przykład, może używać innego języka w zależności od tego, czy rozmawia z 5-letnim dzieckiem, czy z osobą dorosłą. Chociaż takie podejście może być zrozumiałe, może prowadzić do różnych wyników w różnych sytuacjach - co może być frustrujące dla klientów i trudne do skorygowania.
  • Unikanie kosztownych błędów - Niefortunne błędy nie są rzadkością, ale mogą być kosztowne. Jeśli klient skarży się na popełniony błąd, pracownik miejski odpowiedzialny za usługę będzie miał za zadanie zbadać sytuację i ją poprawić. Może to być stresujące dla pracowników miasta i czasochłonne dla obu zaangażowanych stron.
  • Budowanie zaufania i pewności siebie - Kiedy ludzie muszą czekać dłużej niż się spodziewali na usługę rządową, mogą zacząć odczuwać frustrację. Kiedy pracownik ma trudności z poruszaniem się po skomplikowanych procesach miasta, może czuć się zaniepokojony i niepewny swoich umiejętności. Obie te sytuacje mogą nadszarpnąć zaufanie i wiarę w miasto.
  • Zapewnienie większej efektywności miasta. Gdy przedstawiciele obsługi klienta mają wiedzę i umiejętności niezbędne do szybkiego rozwiązywania problemów, będą lepiej obsługiwać obywateli. Pracownikom miejskim, którzy biegle posługują się narzędziami i procesami, łatwiej będzie wykonać swoje zadania, co pozwoli im obsłużyć więcej osób w krótszym czasie. A wszystkie te sytuacje mogą przełożyć się na większą efektywność miasta.

Jakiego rodzaju szkoleń potrzebują pracownicy samorządowi?

  • Sesja szkoleniowa skoncentrowana na korzystaniu z oprogramowania do obsługi klienta, które jest przeznaczone dla pracowników miejskich, którzy wchodzą w interakcje z podatnikami przez telefon, może nie mieć zastosowania do pracowników, którzy wchodzą w interakcje z mieszkańcami miasta wyłącznie za pośrednictwem komunikacji pisemnej.
  • Szkolenie z obsługi klienta - Szkolenie z obsługi klienta powinno skupiać się na empatii, zorientowaniu na klienta i najskuteczniejszych sposobach rozwiązywania typowych problemów. Na przykład, jeśli klient dzwoni z prośbą o wykonanie usługi, pracownik odbierający telefon powinien być w stanie podać dokładne oszacowanie czasu oczekiwania. Jeśli klient dzwoni w sprawie błędu w rozliczeniach, pracownik powinien wiedzieć, gdzie szukać informacji niezbędnych do zidentyfikowania i poprawienia błędu.
  • Szkolenie technologiczne - Szkolenie technologiczne powinno skupiać się na najbardziej efektywnych sposobach korzystania z oprogramowania miejskiego. Powinno również zawierać informacje o tym, jak rozwiązywać problemy w przypadku ich wystąpienia. Na przykład, pracownik korzystający z oprogramowania księgowego do śledzenia wydatków.

Słowa końcowe: Czy warto zainwestować?

Jak zbadaliśmy w tym wpisie na blogu, istnieje wiele powodów, dla których ważne jest szkolenie pracowników samorządowych. Ponadto, może to pomóc w zmniejszeniu ilości rotacji w działach rządowych, a także może zwiększyć ilość przychodów, które zbiera Twoje miasto.

Autor Krzysiek - 14-09-22

Ostatnio na naszym blogu

Czym jest wirtualne biuro i jak może pomóc Twojej firmie? Wskazówki dla Twojego biznesu

Wirtualne biuro to idealne rozwiązanie dla firm oraz biznesów chcących zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć swoj
Krzysiek 20-12-2022

Szkolenie dotyczące współpracy pracowników samorządowych z organizacjami pozarządowymi

Szkolenia dotyczące współpracy pracowników samorządowych z organizacjami pozarządowymi są ważnym elementem pra
Krzysiek 08-12-2022

5 wskazówek dotyczących szkoleń z zakresu zarządzania pracownikami samorządowymi

Jako menedżer w samorządzie lokalnym, już teraz żonglujesz intensywnym obciążeniem pracą z niekończącym się
Krzysiek 25-09-2022

Jakie są zalety szkoleń biznesowych i dlaczego powinieneś w nie zainwestować?

Wraz ze zmianą tempa rozwoju biznesu, zmienia się również sposób działania firm. Aby zachować konkurencyjno
Krzysiek 20-08-2022

Dlaczego warto inwestować w rozwój kwalifikacji zawodowych?

W miarę jak rynek pracy podnosi się po okresie epidemii koronawirusa, pracodawcy poszukują kandydatów z zaa
Krzysiek 15-08-2022